zondag 19 april 2015

Quest 4 Individuele PeerFeedback Kaart gekregen van Harry

https://www.dropbox.com/s/64npqxchwon8pbw/Feedback%20individueel%20PB%20kopie.docx?dl=0

1 opmerking:

  1. Harry bedankt voor jouw feedback. Ja stel een goede vraag," Hoe ziet de toekomst voor jouw doelgroep binnen het gekozen scenario van Pooh eruit?" Ik zal je zeggen dat ik vermoed dat onze leerlingen verzuipen als zij zouden moeten gaan werken op de wijze waarop Pooh het scenario heeft geschreven. Onze leerlingen hebben zoals jij zegt een ankerpunt nodig. Dit is nog steeds in de vorm van het aanwezig zijn van een docent in fysieke vorm. De leerlingen bij ons op school zijn allemaal beschadigd of getraumatiseerd en wij gaan van hen verwachten, althans volgens het Pooh scenario, dat zij geheel zelfstandig te werk gaan binnen een virtuele netwerk school. Ik vermoed dat het dan een grote chaos gaat worden om maar niet te spreken over een slachtveld. Zonder enige vorm van fysieke begeleiding met een strak gestructureerd lesprogramma zullen de meeste van hen het niet redden. Duidelijkheid en weinig escapes is voor ons type leerlingen nog steeds erg van belang ook in de toekomst. Wel zie ik het voor mij dat zij binnen het regulier gaan onderwijs volgen met hulp van een Kennis en Expertise Centrum (KEC) Mentor met kennis over de doelgroep komen dan ondersteunen of zelf werken binnen het regulier onderwijs om deze voormalige rugzak leerlingen helpen in hun problematiek. JE hebt gelijk als je zegt dat veel vernieuwingen nog op beleidsniveau liggen, maar stilletjes aan merken wij binnen onze school al wel de opkomende veranderingen. Nu al zijn wij bijvoorbeeld bezig om onze samenwerkingsverbanden met het bedrijfsleven aan te trekken, samenwerking met een reguliere vmbo aan te gaan en het starten met een eigen AKA opleiding niveau 1 Horeca. Ook papierpaperassen zijn aan het veranderen, daar waar wij vroeger als mentor een handelingsplan moesten schrijven van heel erg veel pagina's hebben wij nu een OPP OntwikkelingPerspectiefPlan. In twee pagina's overzichtelijk wat de routing gaat worden voor een individu. Dus veranderingen zijn volop gaande binnen onze school. Geheel virtueel gaan werken en mentoren alleen als coach gebruiken zal voor onze doelgroep erg lastig zijn. Het werken met alleen digitale middelen kan juist ervoor zorgen dat onze leerlingen weer in verval raken en dingen gaan doen die niets met schooltaken te maken zullen hebben. Wij kiezen meer voor de mix, boeken methode met ondersteunende of aanvullende digital middelen.

    BeantwoordenVerwijderen